Enemmän liidejä maailmalle, vienti vetämään. Tervetuloa kuuntelamaan keinoja, joilla terävöitetään uusasiakashankintaa. Korona sekoittaa pakkaa ennestään haastavassa kansainvälisessä kaupassa. Mitä teet, miten löydät uudet asiakkaat maailman markkinoilta, miten saat ensimmäiset tilaukset, mistä löytää näppärät ja toimivat keinot. Myyntityö on samanlaista liiketoiminnasta riippumatta. ”Löydä asiakas, saa se tilaaman tuotteitasi ja saa maksu tilauksesta, ja saa sama asiakas tilaamaan uudestaan.” Kuitenkin miten monin eri tavoin voitkaan tässä ketjussa epäonnistua tai onnistua.

Ohjelmaa täydennetään tietojen täsmentyessä.

Agendalla:

  • miten löytää uusia asiakkaita maailmalta, kun kotimarkkina hiipuu ja tarvitaan uutta bisnestä
  • mitä tehdä, kun markkina on ”odottava” ja uudet osto- ja investointipäätökset hitaita
  • miten saada ensimmäiset tilaukset, kun matkustaminen on rajoitettua tai käytännössä jopa mahdotonta
  • miten myös pieni tai keskisuuri yritys voi tehdä ja onnistua viennin avauksessa

Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan erilaisten näkökulmien kautta, oppimaan uusia lähestymistapoja ja pelinsääntöjä. Kokeneet kansainvälisen myynnin ammattilaiset kertovat käytännön kokemuksia.

Ohjelma:

  • 9:00   Tilaisuuden fasilitaattoreina, Marika Lauttamus ja Karoliina Kauhanen Mainostoimisto Precis, ”Verkko ja some kansainvälisen kaupan liidien mahdollistajana”
  • 9:30   Petri Rolig, Sako, ”Maahantuojien avulla menestystä maailmalla”
  • 10:00 Timo Liukko, Small Data Garden, ”Kannattaako ja voiko myös pieni yritys hakea rohkeasti vientiasiakkaita – mikä on tärkeintä?”
  • 10:30 Antoine Bosquet, Regional Sales Director, Ports Solutions EMEA, Konecranes ”Selling to exotic countries”
  • 11:00 Karoliina Haapaniemi, Delfort Tervakoski sekä Ri-Hy kauppakamarin kasvu- ja kansainvälistyminen valiokunnan puheenjohtaja
  • 11:30 tilaisuus päättyy